Revolutie sau lovitura de stat ?

Am tot urmarit cu interes pe canalele de stiri protestul tinerilor din Chisinau. Se simte teama acolo se simte o presiune se simte dominatia comunismului. Aseara adica pe data de 9.04.09 am reusit sa iau legatura in direct pe Radio Vox T cu un tanar student de la facultatea de stat din Chisinau pe numele sau Dumitru. Ei sunt rupti de informatie acolo, pur si simplu posturile de televiziune din Romania nu mai pot fi receptionate in capitala lor. Multi au fost la vama Sculeni din presa ieseana, multi au luat interviuri studentilor basarabeni din Iasi, dar putini au reusit sa simta teama din glasul unui tanar ce se afla si in acest moment in Republica Moldova si probabil este deja in strada pentru a'si sustine cauza. Ei vor renumararea voturilor dar si de acest lucru le este frica deoarece presendintele lor comunist inca are o putere foarte mare si ii este foarte usor sa masluiasca din nou alegerile.

Chiar daca se simtea o usoara ezitare in voce - Dumitru a sustinut deschis ca probabil in acest moment nu numai lui ii este ascultat telefonul ci si multor protestatari. Colegi ai acestuia au fost arestati si multi oameni nevinovati. La Chisinau nu se poate intra - PE AICI NU SE TRECE ! Stau si ma gandesc daca postul de televiziune local ce poate fi prins si in satele vecine ar fi sustinut cauza acestor tineri oare in acest moment ar mai fi fost comunismul in Moldova ? Cu siguranta NU ! Multa lume ar fi venit in acea piata si cu siguranta in 2 zile maxim dictatura ar fi cazut.

Jurnalistii sunt batuti, fugariti si expulzati. Inca odata se demonstreaza cat de dificila este aceasta meserie si cator lucruri murdare poti fi expus. Asta e comunismul. Am trecut si noi prin asa ceva. Eu unul nu am simtit revolutia din 89' dar mi-a patruns mai mult in inima din povestirile batranilor. Din pacate sau din fericire pentru mine abia stiam sa vorbesc pe atunci. Probabil ca am rostit si eu aceeasi zicala alaturi de tinerii din Timisoara. JOS CEAUSESCU ! (dar in gand).

Peste tot prin ziare, pe bloguri, pe tv se vorbeste de acest subiect. Eu am asteptat putin si nu m-am aruncat rapid spre tastatura pentru a fi si eu in rand cu lumea. In primul si in primul rand noi de aici nu putem face mare lucru decat sa ii sustinem pe acesti tineri sufleteste. Ei stiu cel mai bine ce au de facut. Din pacate UE nu e cu ei, SUA nu e cu ei, nimeni nu e cu ei, ci doar caldura romaneasca transmisa de foarte multi dintre noi spre directia Chisinau.




O sa continui acest post cu nea Voronin ce acuza Romania de implicare in miscarile de la Chisinau. Esti usor prost prietene si nu ma dau in spate sa te cataloghez asa. Branza e pe bani zici matale?

0 comentarii: